fridarannar

Alla inlägg under juni 2012

Av Frida Rännar - 27 juni 2012 10:23

Jag har blivit helt dagavild nu när man bara är hemma på dagarna. Alla dagar är av samma betydelse och om det är fredag eller måndag spelar ingen större roll..


Idag är det iallafall onsdag och planen för dagen är att åka runt på lite affärer.

Ikväll blir det även ridning på Gråa-faran. Jag har bestämt mig för att han ska vara lugn och sansad...får väl se om han samtycker..


Lilleman har somnat i sängen här bredvid och så fort han vaknar hämtar vi upp Linn för lite shopping!


Hugos små fossingar.

 


Av Frida Rännar - 26 juni 2012 22:37

Det finns inget dåligt väder.


Kent skötte kvällens grillning under parasoll och spöregn!


 

Hugo passar på att mysa med mormor..

   


Av Frida Rännar - 26 juni 2012 00:19

 

Av Frida Rännar - 26 juni 2012 00:01

Det är ganska mycket bloggtorka för tillfället..


Dagarna spenderar vi mest till att mysa här hemma.


Lite som hänt sen sist;


Hugo har varit med om sin första midsommar med familjen och släkten i 4 generationer.

Han har hunnit bli 1 månad gammal.

Han har börjat le mot oss på riktigt, inte bara magknip.

Vi har varit och tagit superfina studiobilder på hans månadsdag för att föreviga tiden som är.


Tiden går så fort att vi redan måste börja planera barndop och dylikt..

Tur att prästen iallafall var lättbokad :)


KÄRLEK!


 






Av Frida Rännar - 20 juni 2012 21:27

Om det ordet fanns så hade det passat ypperligt.


Naturligtvis så fick jag bara känna mig helt frisk i en vecka ungefär.

Har sedan någon dag tillbaka haft utslag på fötterna och vi förstod ganska snabbt att det var en reaktion på antibiotikan jag gått på nu senaste tiden.

Jag trodde såklart att det skulle ge med sig nu när jag slutat äta tabletterna sedan 3 dagar tillbaka men imorse när jag vaknade så har utslagen spridit sig över hela kroppen. Och det kliar så jag håller på att bli tokig..


Som tur var så skulle jag ändå med Hugo på BVC på fm och passade då på att visa sköterskan där mina utslag, som i sin tur bokade in en akuttid till samma läkare som följt hela min graviditet.

Han konstaterade att det såklart var nässelutslag, och att de troligtvis blossat upp som en reaktion på tabletterna pga mitt dåliga imunförsvar. Dels för att jag varit så sjuk i feber sista tiden och att jag under 3 veckor gått på 3 olika antibiotika.

Han vågade inte sätta mig på kortison då det försämrar imunförsvaret ännu mer så nu provar vi lite starkare allergitabletter.

Jag hoppas såklart på mirakel och att jag redan imorgon är bättre.

Suck vad less jag är!


Nu till det mer positiva.

Hugo ökar i vikt som han ska och mår bara fint!


Födelsevikt: 3670 gram

Längd: 50 cm


Vikt 20/6: 4140 gram

Längd 20/6: 53 cm


Så snällt barn vi har fått, han har så snällt suttit i babyskyddet under sitt egna läkarbesök, i väntrummet innan och under mitt besök och på apoteket när jag skulle hämta ut mina mediciner i en världslång kö helt utan bekymmer..


Trotsade klådan och tog mig ut på min dagliga långpromenad iaf och det gjorde ju humöret bättre om inte annat!


Lilla haren <3


 




Av Frida Rännar - 19 juni 2012 23:28

  

Tisdagsmys imorse när pappa J åkt för att fixa bilen!

..Önskar att det alltid vore tisdag. Jocke är ledig och hela familjen får vara tillsammans...


<3


 




Av Frida Rännar - 17 juni 2012 22:27

Tiden rinner iväg och ungefär 3 veckor har gått sen sist!

Vi myser på här hemma och försöker förstå att en ny fas i livet har börjat.


Lite uppdatering:

Jag har haft lite bekymmer med feber till och från senaste veckorna pga infektion men börjar nu äntligen få känna mig frisk och kunna njuta av dagarna på bästa sätt.


Pappa Jocke har börjat jobba igen och vi längtar nu tills han går på semester så vi alla får vara tillsammans. Skönt var det iallafall att han fick nästan hela 3 veckors ledighet första tiden.


Vi har fått världens snällaste bebis.. Han äter och sover bra så dagsrutinerna har fallit på plats!



Bjuder på lite bilder tillsvidare på finaste Hugo.



 


   



      

 

Ovido - Quiz & Flashcards