fridarannar

Alla inlägg under april 2014

Av Frida Rännar - 28 april 2014 08:22

Förra helgen kom slemhostan men helt utan andra förkylningssymptom.. Vi misstänkte att det var tänder på G igen då han blivit kräksjuk eller fått förkylningssymptom på alla sina nya tänder fr o m tand nr 5.

Som grädde på moset blev han nu "magsjuk" ungefär en vecka efter.. Han har nu vid tre tillfällen i sitt liv kräkts och vi har tolkat det som magsjuka. Men VARJE gång har det under magsjukan, förkylningen eller febern kommit fram nya tänder.
Har det kommit en enkeltand så har han ofta fått feber och förkylningssymptom men nu när kindtänderna kommer så har dom kommit i samband med kräksjuka.
Jag känner mer och mer att det lutar åt det andra hållet. Att han blir dålig pga sina tänder.. Det är ju knappast en tillfällighet när det hänt ungefär 5 gånger ?

Man kan ju också fundera över varför varken jag eller Jocke blir dåliga. Det talar också för att det beror på tänderna och inte ett virus.

Lite morgonfunderingar... Och Jajjemän inatt har en kindtand spruckit ut..

Av Frida Rännar - 27 april 2014 20:20

Som kompensation för mitt lite mindre roliga inlägg tidigare så bjuder jag på några trevligare bilder från helgen!

Av Frida Rännar - 27 april 2014 20:16

Veckan har varit jättebra.

I fredags blev Jocke och jag medbjudna på bio av min bror och hennes sambo.
De hade pratat ihop sig med mamma om att hon skulle vara barnvakt så vi behövde bara kravla oss ner på stan.
Sagt och gjort. Efter att inte varit på bio på ungefär 10 år så var jag rätt taggad.
När vi sett ungefär 4 minuter av filmen så går brandlarmet och hela Filmstaden tömdes på folk. Ganska snabbt fick vi veta att någon hade haft lite att göra och slagit igång larmet. Efter brandmännen kommit ut igen fick vi traska in och se klart filmen som tur var. Vi Fick oss några fribiljetter som ersättning, så för oss var det väldigt värt.

Igår lördag promenerade vi ner på stan och strosade runt en stund innan jag och Jocke skulle spela brännboll.
Vi åt lunch med mamma som sen skulle vara med Hugo.

Hugo var inte riktigt sig själv igår. Alldeles sammanbiten och ville inte alls äta något.. Idag vet vi varför. Han sov som vanligt hela natten. Vaknade vid 6-tiden och ropade efter pappa. Han ville bli hämtad i sin säng. Annars brukar han bara komma in och lägga sig hos oss när han vaknar.
Några minuter senare har vi spya hela sängen.

Det var bara att kliva upp, sätta honom i duschen och starta tvättmaskinen och så vidare, ni vet...
Och där har vi tillbringat dagen, mellan tvättmaskinen och kräklakan och täcken. Hugo har varit apatisk hela dagen och vi mår så dåligt när vår ögonsten mår dåligt.

Han sover aldrig med oss, men inatt får det bli ett undantag. Är man sjuk så är man. Då är det viktigt att man får vara nära mamma och pappa. Hoppas, hoppas verkligen att han får behålla det han fick i sig nu ikväll så han är pigg imorgon.
BLÄ för magsjuka överhuvudtaget men också för 2 gånger inom loppet av 2 månader!!!

Av Frida Rännar - 21 april 2014 09:40

Vi skulle åka och bada med vänner idag men såklart har Hugo fått världens slemhosta så vi måste ställa in..

Jag tror inte det är förkylning på gång utan mest troligt tänderna igen. Imorse såg vi en ny liten kindtand som spruckit ut!

Bättre att ta det säkra före det osäkra iallafall.

Av Frida Rännar - 21 april 2014 09:34

Igår söndag grejade vi på här hemma.
Vi rensade rejält i rabatten på baksidan. Både jag och Jocke blev lite wild and crazy och det hela slutade med att vi t o m sågade ner ett helt äppelträd.(!!) Eller om jag ska vara ärlig så var det Jocke tillsammans med Hugo som tog ner det. Jag tittade på :)

Av Frida Rännar - 18 april 2014 21:31

Hela familjen ledig och vi gör bara precis det vi vill. Umgås och tar vara på tiden.

Lycklig.

Av Frida Rännar - 18 april 2014 21:26

Återbesöket hos veterinären i torsdags gick bra.

Han tyckte att det var stor skillnad sen sist och jag kände även när jag sprang att han rörde sig på ett helt annat sätt. Framförallt också så ville han röra sig..

Vi bestämde redan på förra besöket att vi skulle röntga hela ryggen oavsett på återbesöket för att kunna utesluta ev ryggskador.
Han är helt friröntgad och det finns inget som helst att anmärka på. Vilket såklart känns som en enorm lättnad..
Han är såklart även genomböjd utan anmärkning.

Vad som gäller nu är helt enkelt följande.
Jag kollar honom hemmavid själv efter 14 dagar då han fick lite kramplösande igen så vi verkligen ska starta från noll. Jag kommer behöva lägga mycket tid på att stärka och bygga nya muskler så det kommer bli mkt motion utan sadel och tömkörning.
Eftersom det här började bryta ut sen han stod så länge när jag var gravid och dålig (han var ur träning i totalt 8 månader) så får jag räkna med att det kommer ta tid att stärka honom igen. Allra mest också för vad den gamla sadeln förstört för honom.

Vi har inte så mycket annat val än att försöka. Jag tycker själv att jag har varit väldigt försiktig redan nu som det
är men det har också inneburit att han inte satt så mycket nya muskler.
Vi lägger om träningen och fokucerar på det som är viktigt just nu så får tiden utvisa helt enkelt. Vi kan vara borta länge, vi kanske kommer tillbaka snart. Det är ingen som vet.

Oavsett så känner jag bara hur sjukt mycket jackpot betyder för mig. Utan honom vet jag faktiskt inte riktigt vad jag vore.

Av Frida Rännar - 15 april 2014 19:19

Varit lite deppig ikväll och den absolut bästa medicinen mot det är vår lilla skatt.
Han gör mig så enormt glad in i själen att man inte KAN tänka på tråkigheter.

Du är det bästa som hänt oss!! <3

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards