fridarannar

Alla inlägg under januari 2013

Av Frida Rännar - 31 januari 2013 21:46

Lunchat på stan med familjen.

Rastat häst och även rastat ponny några minuter.
Pysslat i stallet.
SKOTTAT fram hagen efter att traktorn slängt upp meterhögar med snö på elbanden. Tack för den..

Hugo har varit med faster Linda medans vi gjorde stallet och därefter blev vi även bjudna på middag.

Hunden blev kidnappad till stugan med Peter tills imorgon.

Nu är det snart sängdags! Godnatt .

Av Frida Rännar - 30 januari 2013 20:21

Min fina fästman fixade min bil imorse så nu rullar den lika fint som vanligt.
Vi hann med att storhandla också innan lunch.. Var riktigt flitiga!

Tvättmaskinen har gått varm hela dagen och vi har påtat på.

Däremellan gjorde jag stallet. Red en stund i ridhuset. Tanken var ju att jag skulle rida ute idag men väderleken var ju inte direkt optimal. Jackpot hatar när det blåser och han springer med huvudet vridet bak och fram ungefär..
Han kändes jättefin, ställde inte så mkt krav utan blev mest bara lite motion.
Dolade på i stallet innan jag åkte hem.

Imorgon är det torsdag och om jag inte minns fel så är dagen rätt uppbokad. Det ska ätas lunch på stan med familjen och direkt efter det ska Linn och jag göra stallet.

Veckorna bara rinner iväg nu när Jocke gått på sina 4 dagars veckor igen. Halleluja!

Av Frida Rännar - 29 januari 2013 20:50

Passade på att åka lite pulka idag när vädret tillät!

Av Frida Rännar - 29 januari 2013 20:48

Joggade Jackpot lätt i ridhuset ca 35 min. Han var så himla fin!!!

Pysslade om honom och Städade skrubben. Vet inte vad jag gjort i helgen men det såg ut som ett bombnedslag. Så lite putsning på alla grejerna och städning var till all sin rätt!

Imorgon är Pappa Jocke ledig och vi har lite saker att stå i. Dels så ska han byta ännu en tändspole som har blivit dålig på min bil. Snart är alla bytta då den senaste gick för några månader sen.
Vi ska storhandla och behöver säkerligen städa. Skulle vara skönt att komma ut hela familjen en sväng också samt att jag ska hinna rida under dagen.
Plötsligt blev det inte så mycket ledigt för hans del... Hmmm..

Av Frida Rännar - 29 januari 2013 11:26

Just nu ångrar jag mig djupt för att jag sålde iväg mitt Dyon The Difference träns bara för att det var lite för stort med bettet jag red på då.

Som småbarnsförälder är det inte lika "lätt" att köpa ett nytt sådant träns.

Synd och dumt känns det just nu då Jackpot skulle behövt ett och jag vet att det gynnar honom.

Blä för dumma beslut!

Av Frida Rännar - 28 januari 2013 21:56

från en av dagarna.


Av Frida Rännar - 28 januari 2013 21:47

Här kommer 2 korta filmer från Jump Club. Den första filmen är från när vi red för Lotta och den andra från en av dagarna med Sylve.



Av Frida Rännar - 28 januari 2013 21:04

Träningen för Emma har gått bra!

Det var mkt gympaövningar med travhopp,serier och lydnadsövningar. Jackpot är verkligen så duktig på backen och markhoppningen. Det känns att jag har lagt fokus på det i några månader nu och det ska bli kul att få känna skillnaden det kommer göra på högre höjder sen.

Även om han skötte sig bra så är det några få saker jag kände och som emma såg som inte var 100% den här helgen. Första dagen tyckte jag jackpot la sig väldigt mycket i handen efter hinderna och jag fick lite ordentligt ta tag i honom några gånger. Dag 2 var det betydligt bättre och han lyssnade på mindre hjälper.
Han drog lite snett i en serie dag 2 till vänster. Det har han alltid velat göra men lite mer än vanligt nu för att få mer plats och slippa hoppa genom kroppen. Han maskar lite! Emma la ut en snedbom på ena hindret och vips så fick vi till det. Så det ska jag träna på nu och ta hjälp av bommarna! Sen så till ett av våra stora problem. Jackpot blir nästan lite överlydig när det är lång framridning med mkt lydnad vilket gör att jag måste vara snabbare på att växla min ridning när det blir hoppning.
Detta påpekade även Lotta och sylve när vi var på Jump Club så jag måste bara tänka på det.
Tycker själv också att han var lite för busig efter hinderna med några luftsprång. På senare tid har han ändå kunnat hålla sig i skinnet men han var verkligen laddad i helgen. Och sist men inte minst kändes min sits inte lika bra som på Jump club. Jag var lite för stressad i sprången.

Annars så känns han fantastiskt fin och som Emma säger så är det ju detaljer vi pratar nu men självklart ska jag försöka få till allt!

Ska bli riktigt kul att få rida bana till helgen på banträningen.
Har anmält till 120 cm då jag tyckte 130 känns lite väl högt även om han är i bra form. Det viktigaste nu är att få allt som vi lärt oss i vinter på plats!

Ska försöka lägga ut filmer både från jumpclub och emma träningen.. :)

Ovido - Quiz & Flashcards