fridarannar

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Frida Rännar - 16 juni 2011 21:05

Då börjar den här dagen närma sig sitt slut..


J fick sig en riktig genomkörare idag. Jag red först 35 min markjobb på hoppbanan för att sen övergå till styrkehoppning. Jag körde intervaller på en studserie med sju småhinder i följd.

Tanken var att sätta tryck i honom så att han verkligen fick trycka sig igenom serien. Han gjorde det galant alla gånger!

Dock så har han lite svårt att vilja landa och fortsätta i högra galoppen hela serien igenom när den står rakt. Är den på böjt spår så är det inga problem.

Gjorde även lite piruettvändningar mellan sudsarna i slutet och där kan man känna att han är svagare i ena sidan...eller rättare sagt har blivit. I vintras var han mycket bättre. Har blivit så lite styrketräning nu sen tävlingarna dragit igång.


Jag har nu bestämt mig för kavaj.. Kan ni gissa vilken det blev. Animo eller X-cool kavajen?!   


 



Ovido - Quiz & Flashcards