fridarannar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Frida Rännar - 18 oktober 2012 14:54

.. Som i Torsdag.

Har under fm gått en lång promenad med Maria, barnen och alla hundarna. När jag kom in genom dörren inser jag att vi varit ute i 2 timmar. Så skönt!!

Nu har vi bara myst här hemma. Jag och mina fina hjärtan!!

Av Frida Rännar - 18 oktober 2012 14:44

Gud vad jag gillar Hugos nya rutiner! Han har ju alltid varit lättsam med sina natt/morgonrutiner men nu är det ännu bättre. Sen han var ca 2 månader har han somnat för natten 20.00 och velat kliva upp 07.00 för lite barn TV ( oftast har han då velat äta ett mål mat innan morgonen) men somnat om 8,8.30-9.30, men nu har allting vänt.

Han sover 1 timme medans vi äter middag. Sen väcker vi honom, annars skulle han sova för natten redan då.
Vi försöker hålla honom vaken till 20 då han får nattmålet. Sen sover han hela natten fram till 06, äter pyttelite och somnar Sen direkt om gärna till 8.30-9

Mycket bättre rutin iallafall för mig. :)

Av Frida Rännar - 17 oktober 2012 19:32

Hugo har fått sig en ny matstol som passar till det nya matbordet.

Tackar snälla Nyström-Welams för att dom skänker oss fina saker!!

Hugo tackar också så hjärtligt. Här ifrån kvällens middagbord!

Av Frida Rännar - 17 oktober 2012 19:19

Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig och då är det tur att man har världens bästa människor runt omkring sig.

Idag vill jag bara tacka min kära mor för att hon fått mig på lite bättre tankar även om det är tufft just nu.

Nånting som får mig att le är den här godingen..

Matkoma deluxe!

Av Frida Rännar - 13 oktober 2012 17:54

... Med underbara vänner!

Dagen har spenderats på badhuset Storsjöhallen i Holmsund.

Väldigt kul har vi haft och roligt var också att vi blev 17 pers totalt. Helt galet! Ju fler desto bättre helt enkelt.

Hugo älskade att bada och har inte klagat en sekund. Inte för att han brukar göra det annars heller men..
Det var iallafall kul att han gillade det. Nu kan vi ju bada bäst vi vill!

Tack alla inblandade. Det var väldigt kul!!

Av Frida Rännar - 11 oktober 2012 19:25

Tjoho vad tiden går!

Igår fick jag lunchsällskap av mamma här hemma. Eller rättare sagt så kom hon hit med lunch :)

Efter lite mat och fika så tog hon med sig Hugo på jobbet. Det ska börjas med inskolning i tid ;)
Jag kunde fara till min fina häst och göra bort stallet.
När Jocke sen slutade så fick vi hela kvällen tillsammans!

Idag torsdag fick jag med mig Linn på strömpilen för lite ärenden.. Det blev en mjuk björnoverall till Hugo då dom jag köpt till honom för vintern fortfarande är lite stora och nu när kylan kommit så behöver han ngt varmare att ha på sig. Konstigt nog så var björnoverallen ändå samma storlek som dom andra som är förstora...?
Vi åkte sen vidare till stallet så jag kunde ta hand om Grå. Linn skulle vara barnvakt till Hugis, men han sov och sov och sov lite till. Vi hann mocka, longera, mocka och kratta hagen, fylla vatten i hagen och inne och han vaknade precis när vi skulle åka hem :)
Nu har vi precis svalt middagsmaten och det blir en lugn hemmakväll!

Imorgon är det fredag och sen helg!! Denna helg är helt obokad och det känns superskönt!

Av Frida Rännar - 11 oktober 2012 18:03

Hugo har fått en Voksipåse. Nu kommer barnet hålla sig varm heeela vintern :)

Av Frida Rännar - 9 oktober 2012 09:48

Jag trodde att Hugo skulle sova lite inatt så vi sovit så mycket igår på dagen men tji fick jag!

Vi la honom för natten som vanligt krig 19.30 -tiden och han vaknade inte förrän imorse, åt lite, och sen somnade vi om till nu båda två.

Tack för den sovmorgonen :)

Ovido - Quiz & Flashcards