fridarannar

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Frida Rännar - 6 januari 2013 21:14

Barnet dresserar hunden ;)

Av Frida Rännar - 6 januari 2013 21:13

Usch vad less jag är på allt vad förkylning heter och innebär. Nu har vi blivit sjuka IGEN. Vi fick väl vara friska typ 4-5 dagar.
Värst är väl inte att jag har ont i halsen, hostar, snorar och har mig utan det värsta är att Hugo är snorig. Stackarn.. Vi försöker hjälpa honom med Nässug och koksaltlösning men det känns inte som att det hjälper. Han har svårt att sova och jag förstår honom. Han kan ju knappt andas. Han vaknar till på nätterna men somnar alltid snabbt om. Däremot jag och Jocke har knappt sovit på 2-3 nätter nu. Ligger bara och hör hur han snorar i sömnen och väntar på att han ska vakna till av att inte kunna andas ordentligt. Det blir ju inte heller lättare för att man själv känner sig som en svullen gris i hjärnan.
Dagtid så äter Hugo sämre än vanligt. Han vill tex inte äta så mkt fast föda förutom gröt. Det är det enda han kan äta massor av. Han är trött på dagarna och dagarutinen är rasad då han oftast inte kan sova så länge. Blir därför många små sovstunder vilket jag inte gillar..

Nä nu har vi köpt Nezeril åt honom i sprayform och det verkade lätta för honom direkt. Han snorklade ingenting när vi la honom för natten och jag hoppas han känner sig lite mindre svälld i huvudet. Både han och hans föräldrar behöver sömn.
Får bara hoppas att man själv kan sova med allt sitt eget snor.
FY för förkylning säger jag bara. Jag vill va frisk och kunna vara ute på dagarna!

Trots förkylningen så måste ju hästen motioneras och idag blev det träning för Eva Jonsson.
Jp var kanonfin. Han har blivit så ridbar nu och allt känns bara så lätt. Hann med att klippa honom och fixa lite prylar från garaget till stallet. Det känns riktigt bra inför helgen som kommer nu. Vi e taggade :)


Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards