fridarannar

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Frida Rännar - 13 januari 2013 19:41

Middag på IKEA Sundsvall och självklart glass till barnet :)

Av Frida Rännar - 13 januari 2013 19:34

Maten hat varit fantastiskt god under helgen. Syftet på Jump Club är att man också ska äta bra. Därför serveras ingen korv eller hamburgare som annars brukar vara standard. Vi har fått gourmetmat till alla mål!!

Gårdagens middag med några från gänget och Sylve.

Av Frida Rännar - 13 januari 2013 17:02

Lite stolt får man vara över sin häst när han får SÅ mycket beröm av många duktiga hästmänniskor där nere och man vet att man gjort allting själv med honom. Det är ngt speciellt när man tagit fram dom själv.
Ibland kan jag bara känna att det känns synd att han inte fått chansen att visa hur duktig han skulle kunna bli med rätt matchning och ryttare. Jag vet att han kan bli så himla mkt bättre än jag själv kan göra honom. Men och andra sidan är han allt jag någonsin velat ha så för mig är han perfekt...

<3

Av Frida Rännar - 13 januari 2013 16:52

Sitter i bilen nu påväg hem!

Det finns inte ord för hur mkt vi har lärt oss i helgen!

Dag 1 lydnadsövningar för Sylve samt genomgång/teori innan passen började. Fick veta hur jag får igång bakbenen på ett korrekt sätt och fick till min egen sits väldigt bra. Blev förvånad över hur mkt ben man ska rida med och då menas inte sporre/häl utan ben. Jackpot tog emot korrigeringarna jättefint och på slutet när sylve bad mig rida piaff längs långsidan så trampade han på som aldrig förr. Vilken mäktig känsla! Jobbade på språngkurvan med korrekt sits och balans och jackpot fanns sig direkt och började använda hela kroppen.

Dag 2
Lite mer gymnastik och vändövningar samt lydnad för Lotta Björe.
Samma tänk som Sylve från dag 1, dessutom hade dom pratat ihop sig så hon visste allt om dagen innan.
Fick jobba hårt för att få jackpot jämn genom kurvorna till hindret vilket alltid varit mitt problem eftersom han varit så spänd tidigare. Lotta såg direkt att det var en av sakerna jag behöver få igenom. Bytte till rullsporrar som inverkar lite mjukare så jag kan rida med ännu mer ben. Vilken skillnad! och sporrarna som har varit mitt problem, är så facinerad över att hon såg det. Avslutade riktigt bra med att få honom jämnare i bjudning och hand!
Genomgång med Lotta efteråt. Fick höra och lära oss fantastiskt mkt, så roligt!

Dag 3
Banhoppning för Sylve!
Vilken känsla! Hästen på plats från första steget. Min sits helt förändrar både på mark och framförallt i språnget vilket varit jätte svårt för mig. Skänkeln på plats och jackpot hoppade som en rund miljon!!!
Lugn, lydig, balanserad och helt avslappnad. Känslan var så himla bra. Har aldrig någonsin känt
Min häst göra så fina språng och lägga allt fokus på att sätta 100% mitt över hindret.
Fick tänka mkt på att rida med starka ben men lugnt och avslappnat fram till hindret och lära mig lägga benen i rätt tid inte på hindret. Det gjorde all skillnad!
Sylve jättenöjd med min ridning och hästen som visade vilken stjärna han är. Jag, hur nöjd som helst och förklarar det ungefär som "herregud vad har jag gjort innan det här? Hur har jag kunnat rida som jag gjort?" Det var en häftig känsla och jag önskar att alla kunde få tillfällighet att lära sig det vi fått lära oss i helgen.

Två av dom mest kunniga i häst-Sverige som verkligen vet vad som krävs och är rätt väg att ta sig framåt. Det var så kul att få höra deras tänk.

Det bästa av allt är att vi faktiskt kan fortsätta nöta på samma tänk och ridning hemmavid eftersom Vi har Emma som kommer till oss. Hon själv är ju upplärd av dessa människor och förmedlar det dessutom kanonbra till oss. Plus att hon själv har så himla mycket egen erfarenhet...

Jag är så glad över att få chans till att ta emot allt detta och det är så häftigt att det ger sånt resultat. Går inte att beskriva riktigt..

Nu laddar vi för Emma träning här hemma. Men innan dess ska vi träna ännu mer. Taggad!!

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards