fridarannar

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Frida Rännar - 21 januari 2013 20:40

Av Frida Rännar - 21 januari 2013 18:40

Varit lite upprörd över att Grace (linns ponny) inte kunde sköta sig bättre på träningen igår för Eva så kände att jag ville rida henne idag och göra de enkla övningarna idag igen som tex att trava bommar och ge Linn lite självförtroende att ponnyn faktiskt kan. Hon har ju varit så fin sen vi var på Jump Club och jag tyckte inte det var riktigt rätt tillfälle för ett återfall nu heller.
Hon var verkligen kanonfin!

Hade med mig lite olika bett till ridhuset. Hon är väldigt svår den lilla damen för hon ligger på som tusan i handen vilket gör att man hämmas att rida med benen vilket hon kräver massvis av. Men med pelhambettet fick jag en härlig känsla i handen då hon sög framåt men inte låg på så hårt. Det gick att rida ordentligt för sätet med en mjuk hand. Fantastiskt. Nu gäller det bara för Linn att försöka hitta samma känsla. Det är svårt och det här bettet kanske inte alls passar hennes ridning men när hon satte sig upp idag så fick hon samma känsla som mig och det Såg verkligen jättebra ut. Ponnyn är svår men vi är lite för tjuriga för att ge upp..

Bjuder på en bild på vårat lilla hjärtegryn.

Ute

Av Frida Rännar - 21 januari 2013 12:27

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards