fridarannar

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Träningen för Emma

Av Frida Rännar - 28 januari 2013 21:04

Träningen för Emma har gått bra!

Det var mkt gympaövningar med travhopp,serier och lydnadsövningar. Jackpot är verkligen så duktig på backen och markhoppningen. Det känns att jag har lagt fokus på det i några månader nu och det ska bli kul att få känna skillnaden det kommer göra på högre höjder sen.

Även om han skötte sig bra så är det några få saker jag kände och som emma såg som inte var 100% den här helgen. Första dagen tyckte jag jackpot la sig väldigt mycket i handen efter hinderna och jag fick lite ordentligt ta tag i honom några gånger. Dag 2 var det betydligt bättre och han lyssnade på mindre hjälper.
Han drog lite snett i en serie dag 2 till vänster. Det har han alltid velat göra men lite mer än vanligt nu för att få mer plats och slippa hoppa genom kroppen. Han maskar lite! Emma la ut en snedbom på ena hindret och vips så fick vi till det. Så det ska jag träna på nu och ta hjälp av bommarna! Sen så till ett av våra stora problem. Jackpot blir nästan lite överlydig när det är lång framridning med mkt lydnad vilket gör att jag måste vara snabbare på att växla min ridning när det blir hoppning.
Detta påpekade även Lotta och sylve när vi var på Jump Club så jag måste bara tänka på det.
Tycker själv också att han var lite för busig efter hinderna med några luftsprång. På senare tid har han ändå kunnat hålla sig i skinnet men han var verkligen laddad i helgen. Och sist men inte minst kändes min sits inte lika bra som på Jump club. Jag var lite för stressad i sprången.

Annars så känns han fantastiskt fin och som Emma säger så är det ju detaljer vi pratar nu men självklart ska jag försöka få till allt!

Ska bli riktigt kul att få rida bana till helgen på banträningen.
Har anmält till 120 cm då jag tyckte 130 känns lite väl högt även om han är i bra form. Det viktigaste nu är att få allt som vi lärt oss i vinter på plats!

Ska försöka lägga ut filmer både från jumpclub och emma träningen.. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards