fridarannar

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Frida Rännar - 6 maj 2010 21:58

Äntligen hemma!


Åkte till stallet direkt efter jobbet. Plockade upp Sandra.

Tog en prommis med Linda och Ronja, Alicia fick självklart följa också. Sen hjälpte vi till att bygga bana och ordna upp inför Ponnytävlingarna imorgon.

Det var spännande att kunna läsa av banskissen. Aldrig någonsin har jag utgått från att mäta exakta metrar mellan ALLA hinder. Från staket till hinde, från hörnet av hindret till nästa som i sin tur ska vara ett visst antal metrar till det närmstliggande osv. Till slut fick vi ihop allting , alla kämpade på jätte bra! Det är säkert verkligheten bakom banbyggnad, det är väl bara så att vi är så omedvetna om den verkligheten själva...

Dvs... en erfarenhet rikare.

Displayen kom ut och likaså tidtagningen och alla "gångar" är iordningställt. Tycker vi Storhästar borde lära oss av ponysarnas säkerhet vid in och utgång från tävlingsbanan. Den är riktigt bra!


Nu är jag helt färdig, kroppen verker efter allt rännande och mest trött av alla är nog Alicia. Hon har sprungit lös och busat med alla småtjejer fr. kl 18-21.  Nu kommer vi alla sova gott. Husse är också hemma i väldigt god tid och vi har precis svalt middagen tillsammans.


Jag avslutar dagen med god natt. För nu ska jag inte sängläge framför tv4 Faktas bästa program "Ambulansen Först på plats"


Hej å Hå!

Av Frida Rännar - 6 maj 2010 13:35

Åter till jobbet.

Har varit hos frissan. Blev faktiskt ganska nöjd. Brukar annars ta någon vecka innan man känner sig nöjd men den här gången blev det bra. Med tanke på utgången så kunde det nästan bara bli bättre.  Det blev 2 dm kortare och mörkare. Bild kommer sen.


Efter frissan gjorde jag Kent och mamma sällskap på Lottas för en jätte god lunch. Efter det lite resväske-köp sen tillbaka till jobbet.


Ikväll blir det stallet och greja med salu-sakerna och pyssla med lilla grå.


Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards